www.g500.nl:

“We bouwen een generationele beweging van 500 open, frisse, verantwoordelijke jongeren tot ongeveer 35 jaar. Deze jongeren worden via G500 lid van de VVD, het CDA en de PvdA. G500 presenteert een tienpuntenplan dat vernieuwing, hervormingen en idealen naar het centrum van de macht moet brengen. Dit plan willen wij als lid van de politieke partijen binnen de partijen op congressen agenderen. Zo proberen we een hervormingsgezinde en toekomstgerichte meerderheid in het parlement te scheppen vanuit de politieke partijen. Dit is cruciaal nu Nederland vanuit het Catshuis een nieuwe richting in zal slaan.

Waarom gaan we dat doen?

G500 constateert dat hervormingen uitblijven en de rekening doorgeschoven wordt naar de jongeren, zowel financieel als qua kwaliteit van de publieke voorzieningen. G500 constateert ook dat de macht in Nederland aan het vergrijzen is en uit een relatief klein aantal personen bestaat. Jongeren delen niet in die macht. De rekening die bij onze generatie wordt neergelegd in combinatie met het vergrijzen van de macht maakt dat wij G500 als generationele beweging willen opzetten. Congressen van politieke partijen nemen besluiten over de politieke standpunten van de partij, het politiek leiderschap en controleren de partijen. Aan een gemiddeld congres doen zo’n 750 tot 1250 leden deel. Met de G500 moet het daarom mogelijk zijn meerderheden te forceren.

Wanneer?

De maand april 2012 staat in het teken van het bij elkaar brengen van de G500. De congressen van politieke partijen vinden één- of tweemaal per jaar plaats. De voorjaarscongressen van de politieke partijen zijn net achter de rug. Dat geeft ons de tijd ons te organiseren, mensen lid te maken en de periode dat een lid niet mag stemmen in het begin te overbruggen. Zodra er congressen plaatsvinden is G500 er dan ook helemaal klaar voor. Dit zal waarschijnlijk net voor of na de zomer plaatsvinden.”